social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/1/14

08:21:5

16

صدور ۱۳۹فقره گواهی تأییدیه آسانسور توسط استاندارد ایلام در یکسال گذشته

به گزارش  روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، مهناز همتی مدیرکل استاندارد گفت: در ۳۴۷فقره بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل در یک سال گذشته تعداد ۱۳۹ فقره گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسورها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام گردیده و دستور العمل آن نیز جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ی کشور ابلاغ شده است لذا بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.
مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.
همتی اظهار داشت: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور می‌باشد.