social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1402/2/9

08:46:0

278

بازدید مشترک اداره کل استاندارد و سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی از واحدهای شهربازی سرپوشیده ایلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، همتی مدیرکل استاندارد گفت: با توجه به اهمیت ایمنی و استاندارد وسایل بازی در شهربازیها و همچنین حفط ایمنی کودکان و نوجوانان استفاده کننده از این وسایل، بازرسان اداره کل استاندارد به همراه کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از ۶ واحد شهربازی سرپوشیده شهر ایلام بازدید، و نکات و ملاحظات ایمنی و استفاده درست از وسایل و تجهیزات و همچنین الزام استانداردسازی وسایل مستقر در این واحدها را به صاحبان و مالکان آنها یادآوری کردند.
مدیرکل استاندارد ایلام در راستای این بازرسی ها گفت: حفظ سلامت و  ایمنی کودکان و نوجوانان خط قرمز استاندارد و سازمان خدمات آتش نشانی و خدمات ایمنی می باشد.
همتی در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد برخی از تجهیزات تفریحی بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری است، افزود: فعالیت تجهیزات تفریحی ای که مشمول مقررات استاندارد اجباری است؛ اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است.
همتی در حاشیه این بازرسی ها عنوان کرد: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف نظر از مکان مورد استفاده وسایل تفریحی از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و ... ملزم به #اخذ #مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی می باشند.
مدیرکل استاندارد ایلام در پایان از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل نموده و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان ايلام اطلاع رسانی کنند.