social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1402/2/30

08:40:3

165

مدیرکل استاندارد ایلام در دیدار با مدیرکل گمرکات استان گفت:

نظارت استاندارد بر تولیدات داخلی، رشد تولید را به همراه دارد

مدیرکل استاندارد ایلام در راستای ابلاغ بسته تحولی بهار خدمت و اعطای تسهیلات ویژه رییس سازمان‌ ملی استاندارد به تولیدکنندگان و صادرکنندگان با مدیرکل گمرکات استان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، همتی، مدیر کل استاندارد در این دیدار از بسته های حمایتی سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: سازمان ملی استاندارد با رویکرد جدید بهار خدمت، بسته های حمایتی را با هدف کمک به رشد تولید کیفی و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان، ارائه کرده است.
وی با اشاره به تحقق شعار سال، عنوان کرد: اداره کل استاندارد با توجه به ارتباطی که با تولید کنندگان دارد و نظارت های مستمری که بر تولیدات داخلی می نماید، می تواند به نوعی بر رشد تولید و بازار گشایی برای تولید کنندگان و ایجاد رقابت بین آنها تاثیر گذار باشد و به رشد تولید که ارتباط مستقیم با مهار تورم دارد کمک کند و در این راه نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های متولی از جمله اداره کل گمرکات می باشد.
همتی، نقطه کانونی و اصلی استاندارد را نظارت مستمر واستانداردی بر کیفیت تولیدات و کمیت خدمات عنوان کرد و افزود: در سال‌ جاری نگاه ویژه ای به این مقوله شده است و تسهیلات ویژه ای برای تولید کنندگان و وارد کنندگان ارائه گردیده و در آینده نیز برای صادر کنندگان این تسهیلات اعمال خواهد شد.
مدیر کل استاندارد استان ایلام، با بیان اینکه در اداره استاندارد مجوز ترخیص کالا صادر شده اما این فرایند زمانبر بوده است ولی اکنون تولید کننده برای وارد کردن تجهیزات و مواد اولیه خود می تواند مجوز ترخیص دوساله را به شرط ثبت مواد اولیه و تجهیزات خود به سرعت بگیرد افزود: برای کالاهای وارداتی با ویژگی های ثابت و برندهای معتبر دیگر نیازی به بازرسی و نمونه برداری مکرر نیست و اگر گواهی ثبت محصول نهایی نوشته شود، بدون اتلاف وقت مجوز ترخیص کالا بین ۵ تا ۷ روز صادر خواهد شد که این رویه می تواند بسیار به تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای اولیه کمک شایانی نماید.
همتی در ادامه همکاری گمرک را نقطه عطفی در تعامل دوسویه گمرک با اداره کل استاندارد عنوان کرد و خواستار همکاری گمرک در روند تسهیل در صادرات و واردات مرز مهران شد.
غلامی مدیر کل گمرکات استان نیز ضمن تقدیر از خدمات اداره کل استاندارد در مرز مهران، بر ضرورت و اهمیت اجرای قانون مقررات صادرات و واردات و کنترل کیفیت کالاها تاکید و بر تعامل دوسویه هر چه بیشتر گمرکات با اداره کل استاندارد در گمرک مرزی با هماهنگی و همکاری در امر صادرات و واردات و کنترل کیفیت کالا بر اهمیت موضوع تجارت با کشور عراق تاکید کرد.
مدیرکل گمرکات استان در پایان این دیدار ضمن تعامل و همکاری بیشتر آزمایشگاه همکار تحت پوشش اداره کل استاندارد در مرز مهران خواهان گستره دامنه فعالیت این آزمایشگاه در مرز به جهت تسهیل در روند ترخیص کالا ها شد.