social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/3/1

14:27:1

213

تشدید نظارت بر شهربازی های ایلام با شروع فصل تابستان

استاندارد سازی وسایل شهربازی ها با هدف تامین و تضمین سلامت کودکان زیر ذره بین بازرسان قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام؛ با فرا رسیدن فصل تابستان بازار پارک‌ها و وسایل شهربازی برای کودکان و نوجوانان رونق زیادی می گیرد، موضوعی که در این میان خودنمایی میکند غیر استاندارد بودن برخی از وسایل شهربازی ها است که نگرانی مردم را برای فرزندانشان بدنبال دارد.
شهربازی ها نه تنها برای قشر سنی کودک و نوجوان و جوان که اتفاقا برای شمار زیادی از بزرگسالان هم یکی از نخستین گزینه های انتخابی و تخلیه هیجان در اوقات فراغت است، اما تخلیه هیجانی و شادی در این مکانها همیشه پایان خوشی نداشته و گاهی به علت استاندارد نبودن همین وسایل اتفاقات ناگواری رخ می دهد.
همتی، مدیرکل استاندارد ایلام، گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش استفاده از مکان های تفریحی از جمله شهرهای بازی، نظارت مستمری بر مجموعه شهربازی های استان توسط بازرسان این اداره کل صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه برای حفظ امنیت و سلامت جانی استفاده کنندگان از این وسایل نظارت خود را بر کیفیت و میزان ضریب امنیت این وسایل افزایش داده ایم، تاكيد کرد: ايجاد امنيت خاطر برای استفاده از وسايل بازی در محيطی استاندارد و با آرامش را برای هم استاني های عزيز برخود واجب مي دانيم و انتطار می رود استفاده کنندگان هم در هنگام استفاده از وسیله بازی، مدارک مبنی بر استاندارد بودن وسیله را از مالک وسیله مطالبه نمایند و در صورت عدم ارایه مدارک لازم، به هیچ وجه از وسیله بازی استفاده ننماید.
همتی با بیان اینکه، در حال حاضر شهربازیها به دو گروه : شهربازی متعلق به شهرداری ها و شهربازی های متعلق به بخش خصوصی تقسیم می شوند گفت: شهربازی های متعلق به شهرداری های هیچکدام استاندارد نیستند و شهرداری ها هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و شهربازی های متعلق به بخش خصوصی که از تعداد ۵۸ مورد تحت پوشش تعداد ۴۹ مورد استاندارد دریافت کرده اند.
مدیر کل استاندارد در  پایان یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون تمام وسایل بازی، مورد بازرسی کارشناسان و بازرسان شرکت های بازرسی قرار گرفته اند و اقدامات قانونی برای تمامی آنها صورت گرفته است
چالش ما برای استاندارد سازی شهرداریها می باشند که عمده وسایل بازی عمومی تحت پوشش آنهاست و هیچ اقدامی برای استاندارد سازی انجام نمی دهند.
از همشهریان عزیز تقاضامندیم در صورت مشاهده هرگونه وسیله بازی غیراستاندارد، موارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.