social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

چهارشنبه1400/12/4

11:52:0

218

اطلاعیه شرایط احراز و معیارهای ارزیابی فرآیند انتخاب واحد نمونه در سال 1400-1401:

به اطلاع کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان می رساند موارد ذکر شده جهت شرکت در فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و کشوری می باشد:

1- انتخاب واحد نمونه در سال 1401 نیز همانند سال 1400 از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد انجام می گردد.
2- معیارهای ارزیابی که در دست ویرایش است، در سامانه نظارت بر اجرا توسط سازمان ملی استاندارد بارگذاری خواهند گردید.
3- متعاقبا زمان شروع فرآیند، به واحدهای تولیدی اطلاع رسانی خواهد شد.
ضمناً، مواردی به شرح زیر در شرایط سال ارزیابی 1400- 1401 لحاظ خواهد گردید که لازم است فراهم نمودن این شرایط و ضوابط نیز در دستور کار آن واحد تولیدی قرار گیرد:
  1. به واحدهای تولیدی فراورده های مشمول دریافت نشان حلال بر اساس تعداد نشان دریافتی امتیاز جبرانی تعلق می گیرد.
  2. دو معیار ارزیابی خدمات پس از فروش و مسئولیت اجتماعی اضافه می شود که متعاقبا شرایط احراز آن اعلام خواهد شد.
  3. " انتخاب مجدد واحد تولیدی در دو سال متوالی به عنوان واحد نمونه کشوری فقط در صورتی میسر است که امتیاز نهایی آن از امتیاز دوره ارزیابی قبلی بیشتر باشد و در امر استانداردسازی اقدامات موثر مورد تأیید کمیته راهبری، انجام داده باشد. ضمنا در شرایط مساوی اولویت با واحدی است که حداقل در دو سال گذشته به عنوان واحد نمونه انتخاب نشده باشد."  
  4.  با توجه به تغییرات ایجاد شده قطعا در توزیع امتیازها تغییراتی ایجاد می شود که تغییرات در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری خواهد شد.
برای واحدهای تولیدی نمونه استانی و یا ملی ضوابط حمایتی به شرح زیر در نظر گرفته شده است:
 1-6 واحدهای نمونه ملی مادامی که نمونه بازار نا منطبق برای آنها گزارش نشود از نمونه برداری در محل تولید معافند. اما سالیانه دو مرتبه بازرسی جامع از فرآیند تولید آنها صورت میپذیرد.
2-6 واحدهای نمونه استانی مادامی که نمونه نا منطبق برای آنها گزارش نشود( اعم از بازار یا محل تولید)،  در هر سال تنها یکبار برای هر محصول از محل تولید نمونه برداری میشوند و سالیانه دو مرتبه بازرسی جامع از فرآیند تولید آنها صورت می پذیرد.
لازم به ذکر است شرایط احراز و ضوابط جهت حضور در فرآیند انتخاب واحد نمونه از ظریق سامانه سینا نیز برای آن واحد تولیدی ارسال گردیده است و همچنین در سایت این اداره کل به نشانی www.standardilam.ir در قسمت اطلاعیه قابل دسترس می باشد.