social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1402/3/1

14:18:4

107

مدیرکل استاندارد ایلام: 25 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۲۷۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
مهناز همتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.
وی افزود: این مدت (ابتدای سال تا کنون) بیش از ۶۰۳ هزار و ۸۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.
مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی برای سه فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.
همتی با اشاره به میزان صادرات کالاهای استاندارد از مرز مهران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
وی تاکید کرد: در این مدت( سال گذشته) برای هزار و ۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.
مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.
همتی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.