social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

شنبه1402/12/19

14:25:4

96

آغاز طرح ویژه عیدانه استاندارد در ایلام

ایلام- ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز(طرح عیدانه) اداره کل استاندارد در استان آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
یادگار محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز، افزایش تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات و نیز لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات، بازرسان این اداره کل در قالب این طرح ویژه عیدانه در مراکز عرضه کالا و خدمات استان حضور یافته و نظارت بیشتری بر این اماکن دارند.
وی افزود: طرح ویژه عیدانه استاندارد شامل بازرسی از خدمات مراکز اقامتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان‌های میوه و تره‌بار، خشکبار و عرضه شیرینی، رستوران و قهوه خانه، خدمات قالیشویی، خدمات اتوبوسرانی و ... می‌شود.
سرپرست اداره استاندارد ایلام یادآور شد: آگاهی داشتن و مصرف کالای با کیفیت و سالم و استفاده از خدمات کیفی و استاندارد، حق همه شهروندان است و تولید کنندگان، عرضه‌کنندگان و خدمات‌دهندگان باید برای جلب رضایت مشتریان خود در راستای تولید و عرضه چنین کالاها و خدماتی به صورت مضاعف اقدام کنند.
محمدی یادآور شد: شهروندان می توانند با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد برروی کالاهای موجود در بازار به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران اطمینان حاصل کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد موارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ اطلاع رسانی تا کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت اقدامات قانونی را اعمال کنند.