social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1402/11/29

11:57:5

47

نشست خبری سرپرست استاندارد ایلام با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، محمدی در نشست خبری که با حضور خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد، با بیان اینکه نیاز است همه مردم با استاندارد آشنا شوند، اظهار کرد: استانداردهایی که با جان و سلامت مردم به طور مستقیم سر و کار دارد، اجباری است و هر کالا و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری است، در همه مراحل شامل تولید، توزیع و فروش مورد بازرسی قرار گرفته و فروش این موارد بدون نشان استاندارد ممنوع است.
وی در ادامه عنوان کرد: نقش رسانه‌های گروهی و مردم در نظارت‌ها مهم است چرا که اطلاع رسانی و آشنایی مردم با حقوق شهروندی می‌تواند به جامعه‌ای سالم منتهی شود و این مهم ضریب اطمینان را بیشتر می‌کند و مشارکت مردم در کاهش مشکلات بسیار اثرگذار است.
محمدی در حاشیه این جلسه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن صادرات کالای استاندارد و ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار تن واردات کالای استاندارد از مرز مهران انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در زمینه ارزیابی انطباق، صدور و تمدید ۱۴۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۱۴ هزار و ۶۱۸ بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی، یک هزار و ۷۶۴ نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه کالا، صدور ۱۶۶ گواهی تأییدیه تجهیزات بازی، یک هزار و ۵۰۳ آزمون نمونه تولید و آزمون طرح طه، ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن صادرات کالای استاندارد از مرز مهران، دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۷۶ تن واردات کالای استاندارد از مرز مهران، تعداد دو هزار و ۳۵۶ پرونده صادراتی و وارداتی انجام شده است گفت: صدور ۳۶۰ گواهی تأییدیه آسانسور، ۸۳۷ بازرسی فنی آسانسور، ۳۵ بازرسی از صنایع انرژی‌بر، ۴۶۸ مطابقت برچسب انرژی و شش صدور گواهی حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز از دیگر اقدات این حوزه به شمار می‌آید.
محمدی، درخصوص بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، یادآور شد: در این مدت ۳۰۰۹ آزمون نازل جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲۴۹ فقره آزمون باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای، دو هزار و ۸۸۵ فقره آزمون سایر وسایل سنجش سبک، ۱۰۷ آزمون نازل cng و استانداردسازی ۳۳جایگاه عرضه سوخت cng توسط این اداره کل انجام شده است.
وی همچنین گفت: تعداد ۲۲۷ فرآورده مشمول طرح پیش بسته‌بندی و ۱۳ هزار و ۹۸۰ آزمون فرآورده‌های مشمول طرح پیش بسته‌بندی واحدهای تولیدی و واحدهای عرضه خدمات از دیگر اقدامات انجام شده است.
محمدی در پایان عنوان کرد: معرفی ۵۳ واحد تولیدی و صنفی به مراجع قضائی، صدور حکم قضائی ۴۷ واحد تولیدی متخلف، ۲۱ جلسه برگزاری کمیسیون ماده ۴۲ و بررسی ۱۰۰ پرونده واحدهای تولیدی در کمیسیون ماده ۴۲ و در زمینه اشاعه فرهنگ استاندارد سه هزار و ۵۴۴ فعالیت اطلاع‌رسانی و برنامه‌های ارتباطی و تبلیغات محیطی صورت گرفته است.

 

تصاویر