social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1402/11/30

10:04:2

85

سرپرست استاندارد ایلام:

توجه و تقویت جایزه ملی کیفیت منجر به رشد تولید کیفی و بزرگ شدن رشد اقتصاد کشور می‌شود

سرپرست استاندارد ایلام با اعلام فراخوان ثبت نام متقاضیان هجدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران؛ مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع رسمی تعیین و اعطای جایزه ملی کیفیت ایران هجدهمین دوره این جایزه را برگزار می‌کند و از تمامی واحدهای تولیدی خدماتی اعم از خصوصی دولتی و نهادها در ابعاد اقتصادی بزرگ متوسط و کوچک برای ثبت‌نام و شرکت در این فراخوان با مراجعه به لینک https://quality.inso.gov.ir/register18  دعوت به عمل می‌آید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، محمدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای رشد تولید کیفی گفت: این تکلیف فقط به معنای تحریک تقاضا برای مصرف داخلی نیست بلکه به معنای رقابت پذیری برای صادرات است.
وی به نقل از رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جایزه کیفیت جهان اسلام، فضای رقابتی برای صادرات را ایجاد می‌کند، افزود: بزرگ شدن مقیاس جایزه کیفیت می‌تواند در کیفی بخشی و اطمینان بخشی اثر گذار باشد و به بزرگ شدن مقیاس اقتصاد کشور کمک کند.
یادگار محمدی با اشاره به اینکه مفهوم رشد تولید، صرفا تقاضای بازار داخل نیست اظهار داشت: توجه و تقویت جایزه ملی کیفیت منجر به رشد تولید کیفی و بزرگ شدن رشد اقتصاد کشور می‌شود و این به معنای رقابت پذیری کالا و خدمات در بازارهای بین‌‌المللی است.
 
سرپرست استاندارد ایلام حضور دبیرکل اسمیک در مراسم دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت را نخستین استقبال جامعه جهانی از این طرح ملی دانست و خاطر نشان کرد: براساس همین دستاوردها مدل کیفیت جهان اسلام در نشست‌های تخصصی مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) تصویب و به ‌عنوان مدلی برای ارتقای کیفیت در بین ۵۷ کشور اسلامی مطرح شد.
دبیر شورای استاندارد استان در پایان با تقدیر از همت و تلاش مجریان، ارزیابان، سرارزیابان و نهادهای عضو در اجرای موفق طرح‌ خاطرنشان کرد:  باید با استمرار و حرکت رو به جلو، فکر و تفکر ایرانی را صادر کنیم و باور بین‌المللی را به علم و فناوری ایرانی تغییر دهیم.