social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

دوشنبه1402/6/6

07:34:0

20

اطلاعیه الزام انجام خالص فروشی شیرینی در استان

به اطلاع کلیه شهروندان عزیز هم استانی می رساند، پیرو اعلام انجام خالص فروشی در فرآورده های شیرینی جات توسط سازمان ملی استاندارد در اسفند 1401 به ادارات استانی، این اداره کل ضمن اعلام موضوع به اتاق اصناف استان، اداره کل صمت، تعزیرات و دادستانی استان، بحث بازرسی میدانی از شیرینی فروشی های استان انجام شد و مشاهده گردید در کل استان خالص فروشی، جز تعداد اندکی از شیرینی فروشی ها، انجام نمی گردد و وزن جعبه شیرینی جزئی از شیرین محسوب می شود.
ضمن مکاتبات زیاد با ارگان های مربوطه و انجام بازرسی های میدانی نهایتا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و صمت مجاب به تغییر نرخ نامه شیرینی در مرداد ماه شدند. در نرح نامه جدید عینا ذکر گردیده است که باید خالص فروشی انجام گردد و وزن جعبه شیرینی نباید با وزن شیرینی لحاظ گردد.
اداره اوزان اداره کل استاندارد به صورت هفتگی برنامه کنترل و پایش شیرینی فروشی های استان را با همکاری تعزیرات  آغاز کرده و شهروندان گرامی در صورت مشاهده عدم انجام خالص فروشی و لحاظ نمودن وزن جعبه در وزن شیرینی موضوع  را از طریق سامانه شکایتی  500011517 اداره کل استاندارد ایلام و یا سامانه های تعزیرات و سایر ارگانها ی مربوطه اطلاع رسانی نمایند.