social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

سه‌شنبه1402/6/14

08:22:5

111

اطلاعیه انجام پایش صحت سنجی اوزان سبک در سطح صنوف استان ایلام

طبق ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گیرند و دارای برچسب تأییدیه صحت عملکرد باشند.
به اطلاع کلیه اصناف استان می رساند، آزمون دوره ای (سالی یک بار) اوزان سبک در استان ایلام آغاز شده است و در شهرستان ایلام توسط آزمایشگاه تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، در حال اجرا می باشد. تعرفه این سنجش به مبلغ ۹۷۶۵۰۰ ریال می باشد که توسط اصناف باید پرداخت شود.
این تعرفه توسط شورای عالی استاندارد کشور تعیین و مطابق ماده ۴۶ قانون و تقویت توسعه نظام استاندارد ترازو های فاقد آزمون صحت سنجی سالانه، غیر مجاز می باشند و در صورت مشاهده با صاحبان آنها برخورد قانونی انجام خواهد شد.
لذا همه اصناف موظف به همکاری با آزمایشگاه هستند و در صورت عدم همکاری و یا ممانعت از انجام کار آن واحد صنفی به تعزیرات و سایر مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

هدف از اجرای طرح آزمون دوره‌ای و اطمینان از صحت عملکرد کلیه ترازوها، عمل به تکلیف قانونی و برقراری زمینه روابط اقتصادی سالم در داد و ستد عمومی و جلوگیری از کم فروشی و رعایت حقوق مصرف کنندگان می باشد.