social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/11/23

09:05:0

79

سرپرست استاندارد ایلام از معرفی واحدهای تولیدی فوم های سقفی غیراستاندارد به مراجع قضایی خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام در بازدید کارشناسان این اداره کل به همراه نمایندگان صمت، تعزیرات، بنیاد مسکن و نظام مهندسی از فرآورده فوم پلی استایرن سقفی در سطح بازار و واحدهای تولیدی استان بازدید به عمل آمد.
محمدی سرپرست استاندارد ایلام گفت: بحث کند سوز بودن فوم‌ها یک موضوع مهم در امنیت مصالح ساختمانی است و تمامی تولید کنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان باید به تولید و عرضه فوم ها با این ویژگی توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه در این بازرسی ها فوم های سقفی غیراستاندارد سبک با وزن ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ گرم، در واحدهای تولیدی و مراکز عرضه مشاهده شد گفت: این مراکز به مراجع قضایی معرفی شدند.
محمدی به قابلیت خطر آفرینی پلی استایرن غیر استاندارد اشاره کرد و افزود: توجه به روند روزافزون در استفاده از قالب‌های پلی استایرن از سوی سازندگان ساختمان، اهمیت نظارت کامل بر نحوه وکیفیت تولیدی این نوع از مصالح و نحوه اجرای آن بسیار حائز اهمیت است.
دبیر شورای استاندارد استان گفت: پیرو اجباری بودن استاندارد مصالح ساختمانی و نقش برجسته انواع قالب‌های پلی استایرن در کیفیت، استحکام و مرغوبیت ساختمان‌ها، اداره کل استاندارد استان ایلام نظارت مستمر و ویژه‌ای را بر واحدهای تولیدکننده بلوک‌های پلی استایرن اعمال کرده و با توجه به وضعیت تامل برانگیز استاندارد سازی مصالح ساختمانی در استان ایلام، حجم نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را گسترش داده است.
وی در ادامه یادآور شد: لازم است سازندگان و ناظران بررسی‌های لازم به لحاظ دارا بودن نشان استاندارد و کنترل کارگاهی جهت اطمینان از دانسیته مناسب و خصوصاً کند سوز بودن فوم های پلی استایرن قبل از استفاده در پروژه‌ها انجام دهند و استفاده از فرآورده های بی کیفیت در پروژه ها ممانعت کنند.
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: خط تولید تمامی واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی در صورت عدم توجه به تذکر و اخطارهای این اداره کل و همکاری نکردن برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد پلمپ می‌شود.

 

تصاویر